Joogapäiväkirja jatkuu + Magnesia festivaali alekoodi

14.07.2019 /

Hei taas! Tässähän vierähti tovi. Instagrammia olen päivittänyt aktiivisesti, joten sitä seuraavat, saivatkin jo viestini pienestä joogapäiväkirjatauosta. ;) Se alkoi, kun saimme rakkaat ystävämme viideksi yöksi kylään. Päivät menevät niin valtavan nopeasti, että enhän minä tänne ehtinyt kuulumisia päivittämään. Muita työjuttuja sattui noille päiville myös sen verran, että joogaankin tuli pari päivää taukoa, kun halusin omistaa kaiken liikenevän ajan rennolle yhdessäololle. Oli ihanaa ja toisaalta nyt taas uusin voimin blogin parissa. :)

Edellisen päivityksen jälkeen olen silti joogannut/venytellyt useamman kerran. Yhtenä päivänä tein myös reilun 20 minuutin pranayama-harjoituksen. Tällä hetkellä joogaamiseni on aika lempeää. Fyysisessä harjoituksessa tykkään selvästi enemmän painottaa liikkuvuutta ja tasapainoa, en niinkään voimaa. Siksi astanga-tunneilla käyminen onkin ollut niin kehittävää ja hyödyllistä minulle. Jotenkin en saa yksin puristettua niin fyysistä joogaharjoitusta kovinkaan usein.

Ajatuksissani on kuitenkin ollut jo pitkään, että haluaisin ennen kaikkea kehittää voimaa ja asentojeni linjauksia. Venyttely ja liikkuvuusharjoittelu vain on aina ollut minusta niin kivaa, että siihen ei tarvitse itseä erityisemmin tsempata. Siksi tänään tein taas erikseen pienen lihaskuntotreenin. Viikkotasolla lempeä jooga + intensiivinen kehonpainotreeni kombo sopii minulle silloin, kun en pääse ohjatuille tunneille/mysoreen.

Nyt ei kuitenkaan ole mitään sen ihmeempää tänne kerrottavana, paitsi haluisin muistuttaa lähestyvästä Magnesia Festivaalista. :) Alekoodilla vilmap, saatte -10% kaikista lipuista ja koodi on voimassa enää huomiseen 15.7 asti! Tämän linkin* takaa pääsette ostamaan lipun!

Jos Magnesia festivaali kiinnostaa enemmänkin, niin tässä linkkejä parin vuoden takaisiin postauksiini. Viime vuonna en valitettavasti päässyt paikalle, mutta nyt taas osallistun kaikkina päivinä! Tulkaa moikkaamaan, jos näette! :)

Magnesia Festival DAY 1
Mitä Magnesia Festivaali opetti ja jätti mieleen osa 1 sekä osa 2

(Itseasiassa suosittelen lukemaan nuo kaksi viimeistä postausta joka tapauksessa. Itse inspiroiduin nyt näin kaksi vuotta jälkikäteenkin Magnesian annista, kun luin nuo äsken uudestaan. <3 )

Tähän loppuun haluan jakaa pätkän kirjasta, jota tällä hetkellä luen (Janesh Vaidya, Kehon ja mielen ayurveda). Ajatus puri minuun… Olen huomannut, miten paljon asenteella on väliä siihen, miltä mikin tuntuu. Yritän pitää tämän aina mielessä:

”Kun on kyse omasta elämästäsi, voit ajatella, mikä on tärkeää – tehdä kovasti työtä stressaantuneena saavuttaakseen päämäärän vai nauttia nykyhetkestä työtä tehdessä. — Sinulla on aina kaksi valintaa kaikessa, mitä teet: joko stressaat tai olet rentoutunut.

Ihanaa ja rentoa sunnuntai-iltaa! <3

*sis.kaupallinen linkki

Leave a comment

Joogapäiväkirja / Online-joogaa & metsäkävely

07.07.2019 /

5.7

Perjantaina vietin useamman tunnin joogamatolla ja fiilis tämän jälkeen oli ihan mahtava. Nautin omasta ajasta suuresti, varsinkin, kun sää ulkona oli niin hyvä. Luin jooga-aiheisia kirjoja venytellessä ja tein pari erilaista 15 minuutin workshoppia (erityisesti takareisiin kohdistuen) Yogobe-onlinejoogapalvelusta. Lisäksi tein jalkatreenin (pääosin lihasten aktivointeja) nilkkapainoilla sekä hieroin tennispalloilla jalkapohjia sekä pohkeita.

Aiheesta lisää: Nilkkapainotreeni videolla

6.7

Lauantaina heräsimme aikaisin ennen hellelukemia ja lähdimme kävelylle maastoon. Täällä vuorilla tunnin kävelylenkki on varsin raskas – on mäkiä, metsää ja jyrkkiä nousuja. Tämän jälkeen tein vähän liikkuvuus harjoituksia ja joitain joogatasapainoja. Joogaharjoituksen ei tarvitse aina olla jotain suurta ja suunniteltua. Jos en pääse käymään tunneilla missään, niin teen usein jotain pientä lähes päivittäin. Usein ihan ajattelemattakin, koska kehoni kaipaa sitä, mutta toisinaan ihan tarkoituksella, koska siitä tulee hyvä olo ja jokin rutiini pysyy yllä.

Molempina iltoina tein jälleen myös jooga nidran. Pranayamaa tai siihen valmistavia kriyoja ei nyt näinä päivinä ole tullut tehtyä, mutta jooga nidran aluksi olen hengittänyt tietoisesti uloshengitystä pidentäen. Tulevina päivinä hengitysharjoituksia lisää! :)

Lue myös:
Luonnon voima
Luonnollinen koti

Leave a comment